تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
روش نوشتن کپشن در اینستا گرام

روش نوشتن کپشن در اینستا گرام

کپشن جایی است که می توانید در مورد عکس توضیح دهید و به فالوورهای خود بگوئید تا کاری را انجام دهند، یا یک شوخی که مطالب شما را بیشتر لذت بخش می کند و باعث می شود آنها را به اشتراک بگذارند.

اگر به کپشن caption در پست های اینستاگرام خود به عنوان یک چیزی که مورد پسند باشد فکر می کنید، پس شما فرصت جذب شدن و لذت بردن را از فالوورهای خود می گیرید. طوری که نمی‌توانید فقط با یک چیز دیداری آنها را جذب کنید.

یعنی بعد از این که عکس را در گوشی‌تان روی اینستاگرام انتخاب کردید و فیلتری که دوست دارید را رویش اعمال کردید، به صفحه‌ای می‌رسید که می‌توانید متنی بنویسید. به این متن می‌گویند کپشن .  بخشی از محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی را یک کپشن خوب تشکیل می‌دهد که به عنوان مکمل تصویر یا ویدیوی موردنظر شما بتواند به خوبی حق مطلب را ادا کند.

طریقه نوشتن کپشن در اینستاگرام به سادگی نوشتن متن فارسی در اینستاگرام است.

 8روش نوشتن کپشن اینستاگرام:

۱- ابتدا طرح های مختلف بنویسید

همه ما وقتی به عنوان یک پست، کپشن اینستاگرام منتشر می‌کنیم احساس مشترکی داشتیم. فرآیند را فراموش نکنید. در عوض، ایده های کمی برای caption کپشن های خود بنویسید، شرح مختصری برای کپشن ها داشته باشید، از نظرسنجی همکاران استفاده کنید و ببینید کدام یک بهتر است، و کلاً برای آن وقت بگذارید.

۲- موارد مهم را از قبل بارگذاری کنید

تعداد ماکزیمم کاراکتر برای یک کپشن اینستاگرام (۲۲۰۰ کاراکتر) اساساً یک فرمول است. اما چیز مهم این است که توجه داشته باشید که کپشن ها بعد از سه تا چهار خط، فیدهای کاربران را قطع می کنند.این به این معنی نیست که شما باید کپشن اینستاگرام خود را بیش از حد کوتاه بنویسید تا کاربران بتواند ۱۰۰ درصد مطالب شما را بدون اینکه روی کلمه “more” یا “بیشتر” کلیک کنند بخوانند. در عوض، ابتدا کپشن های خود را با محتواهای مهم  یا متن دعوت به اقدام یا calls-to-action بنویسید و از hashtag ها استفاده کنید، از @ برای گفتن مطالب، یا اطلاعات اضافی در پایان استفاده کنید.

۳- دعوت به اقدام یا call-to-action

بهترین روش برای افزایش فالوور اینستاگرام و به اشتراک گذاری پست های اینستاگرام شما و جذب فالوورها، این است که نوعی دعوت به اقدام call-to-action در کپشن های عکس های شما وجود داشته باشد. این به این معنی است که از افعال عملی (action) استفاده کنند تا مردم را مجبور کنند که کاری را انجام دهند، به جای اینکه به صورت منفعل فقط اسکرول کنند.

چند ایده برای دعوت به اقدام وجود دارد :

یک سئوال بپرسید

مردم را تشویق کنید که با تجربه های خود کامنت بگذارند. ممکن است بتوانید بر این تجربیات تمرکز کنید تا استراتژی اینستاگرام خود را به سمت جلو حرکت دهید، یا با ایده های محتوای جدید رشد کنید. حتی برای اینکه  ارتباطات را بیشتر کنید و از فالوورهای خود بیشتر لذت ببرید، به پاسخ کاربران جواب دهید تا شبیه به یک مکالمه شود.

هدایت کردن مردم به اینکه bio  شما را لینک کنند.

URL های قابل کلیک در هر جایی مجاز نیستند به غیر از جعبه تنهای “website” در bio شما. به همین دلیل است که پروفایل های اینستاگرام بهینه سازی شده، URL  مربوط آخرین مطالب وبلاگ و فیلم های یوتیوپ، محصولات، یا پیشنهادات  که به آنها اشاره می شود را به روز می کند، و سپس به لینک در کپشن های اینستاگرام آنها اشاره می کند

از مردم دعوت کنید تا دوستان خود را نشان دهند (tag)

فالوورهای خود را تشویق کنید تا پست های شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.  و این کار را با دعوت آنها برای تگ دوستان خود انجام دهند.

از مردم دعوت کنید تا وارد یک مسابقه شوند

مسابقات برای افزایش ارتباطات و قرار گرفتن در معرض نام تجاری در اینستاگرام بسیار عالی است. به راحتی از مردم بخواهید تا برای تصاویر شما پست بگذارند و با استفاده ازیک hashtag  آنها را در caption تگ کنند

۴- خود را به ۰ تا ۴ هشتگ hashtag محدود کنید

در اینستاگرام، یک هشتگ hashtag همانند عملکرد آن در توییتر و فیس بوک عمل می کند: این گفتگوها کاربران مختلف را به یک جریان متصل می کند. تا زمانی که حساب شما عمومی است، هر کسی که برای این hashtag ها جستجو می کند ممکن است پست اینستاگرام شما را پیدا کند. Hashtag ها برای ارتباط کاربران عالی هستند که در غیر اینصورت به هم متصل نیستند، بلکه کسانی هستند که در مورد موضوع مشترک، علاقمندی ها، اتفاقات، برند ها و چیزهای دیگر صحبت می کنند. همچنین روش خوبی برای اضافه کردن چیزهای جالب به پست های شما است.

۵- صدای برند خود را با لحن شاد در اینستاگرام مرور کنید

هر شبکه اجتماعی برای اینکه بهترین کار را انجام دهد لحن متفاوتی دارد. ممکن است یک پست شما در لینکدین به خوبی کار کند، اما همان پست در اینستاگرام موفق نباشد. پست های اینستاگرامی که لحن خوش و شاد داشته باشند، سرگرم کننده باشند و بیشتر جنبه های معتبر و انسانی و برند بودن را نشان دهند، جذاب تر و موفق تر خواهند بود.

به همین دلیل بهتر است صدای برند خود را برای اینستاگرام خوب و سازگار کنید.

۶- از ایموجی یا شکلک ها استفاده کنید

ایموجی ها یا شکلک ها، شکل هایی شبیه به کارتون هستند که برای بیشتر کاربران گوشی های هوشمند در دسترس هستند. شما می توانید برخی از شخصیت ها را به یک کپشن اینستاگرام اضافه کنید.

بسیاری از برند ها هم از این ایموجی ها در کپشن اینستاگرام خود استفاده می کنند. حتی برندهایی که خیلی جدی تر هستند.

۷- کانال های اجتماعی دیگر خود را ارتقا دهید.

همچنین شما می‌توانید از کپشن اینستاگرام خود به طور متقابل برای ترویج و ارتقا حساب های رسانه های اجتماعی خوداستفاده کنید. این یک راه حل عالی برای این است که به فالوورهای خود اطلاع دهید تا از رسانه های اجتماعی دیگر شما مطلع شوند. این راهکار باعث می‌شود فالوورهای اینستاگرام شما، فالوورهای توییتر شما، طرفداران فیس بوک شما و یا مخاطبان Snapchat شما باشند و برعکس.

۸- وقتی که شک دارید، مختصر و کوتاه بنویسید

با توجه به مخاطبان شما، ممکن است کپشن های شما نیاز داشته باشند تا طولانی تر از چند کلمه یا یک جمله باشند. برای مثال، اگر شما یک شرکت غذایی هستید، ممکن است دستورالعمل های کاملی را در کپشن های خود پست کنید. و این خوب است، وقتی به مدت طولانی در ابتدای کپشن اینستاگرام خود از اطلاعات مهم استفاده می کنید.


بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش