تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
 خواص کلی آب انار برای سلامت بدن کدام است

     خواص کلی آب انار برای سلامت بدن

 

انار یکی از سالم‌ترین میوه‌ها است و سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین سی است. یک اسید چرب غیر اشباع امگا 5 است که برای بازسازی و تکثیر سلولی بسیار مفید می باشد. آب این میوه نوشیدنی گوارا و پرخاصیتی است که آن را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید.  هر یک لیوان دانه انار حدود ۲۱ گرم قند و حدود ۱۴۴ کالری انرژی دارد. علاوه بر این انار ترکیباتی قوی با خواص دارویی هم دارد.این نوشیدنی مفید درپیشگیری از سر طانو تقویت دستگاه ایمنی و باروری مؤثر باشد.آب انار محتوی بیش از ۱۰۰ مواد شیمیای گیاهی است . مواد شیمیایی گیاهی، ترکیباتی هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان به‌وجود می‌آیند و معمولا خواص درمانی آنها مدنظر است.

خواص دارویی  آب انار

۱. خاصیت آنتی‌اکسیدانی

خاصیت آنتی‌اکسیدانی آب انار از بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر بیشتر است.آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار می‌توانند در نابودی رادیکال‌های آزاد، محافظت از سلول‌ها و کاهش التهابات مؤثر باشد.

2. پیشگیری از سرطان

محققان به‌تازگی دریافته‌اند که آب انار می‌تواند رشدسر طان پروستات را متوقف کند. 

3. توقف پیشرفت بیماری آلزایمر

 آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار می توانند مانع از پیشرفت بیماری آلزایمرشده و از حافظه محافظت کنند.

4. کمک به گوارش

آب انار می‌تواند با کاهش التهابات در دستگاه گوارشی به بهبود گوارش کمک کند. آب انار می‌تواند برای مبتلایان به بیماری کرون، کولیت زخمی و سایر بیماری‌های التهابی روده مفید باشد.

5. جلوگیری از التهاب مفصل

فلاونوئیدهای موجود در آب انار می‌توانند از التهابات منجر به آرتروز و آسیب به غضروف جلوگیری کنند. آب انار به‌خاطر تأثیرات بالقوه‌اش در پیشگیری از پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی و سایر انواع التهاب مفصل مورد مطالعه قرار گرفته شده است.

6. خاصیت ضدویروسی

آب انار به‌واسطه‌ی ویتامین C و سایر مواد مغذیِ تقویت‌کننده‌ی دستگاه ایمنی  می‌تواند از بیماری‌ها پیشگیری و با عفونت‌ها مبارزه کند. 

7. سرشار از ویتامین‌ها

داشتن ویتامین‌های مختلف از خواص آب انار است. علاوه‌بر ویتامین C و E، آب انار منبع خوبی از سید فولیک (ویتامین B۹)، پتاسیم و یتامین k است. یک عدد انار می‌تواند ۴۰٪ نیاز روزانه‌تان به ویتامین cرا تأمین کند.

8. تقویت حافظه

براساس مطالعات تازه مصرف روزانه ۲۲۵ سی‌سی آب انار می‌تواند یادگیری را بهبود بخشد و حافظه را تقویت کند.

9. کمک به کنترل دیابت

آب انار در کاهش مقاومت‌به‌انسولین وکاهش قند خون مؤثر باشد.

10. افزایش قدرت جنسی و باروری

آب انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب کاهش استرس اکسیداتیو شده و به باروری کمک می‌کنند. استرس اکسیداتیو موجب اختلال در عملکرد اسپرم و همچنین کاهش باروری در زنان می‌شود.

11.جلو گیری از کم خونی

کم خونی، یک بیماری ناشی از کمبود گلبول قرمز در بدن است.آب انار حاوی مقدار زیادی آهن است. به کمبود گلبول قرمز در بدن کمک میکند.

12. کنترل فشار خون

مصرف روزمره‌ی آب انار می‌تواند فشار خون سیستولی را کاهش دهد.


بخش نظرات این مطلب
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش